Сплав Дніпром до Черкас: як це було

Трішки видихнув, усвідомив, розібрав фото і вирішив описати нашу мандрівку по Дніпру по маршруту Кийлів-Гусенці-Переяслав-Хмельницький-Канів-Сокирне-Канів-Кийлів. Зробили ми це наприкінці травня цього року.

Маршрут невеликий, всього приблизно 300 км по воді пройшли в обидва боки. Компанія була величенька: десятеро гостей клубу, разом з дітьми, та чотири супроводжуючих гіда. Три ночівлі, чотири дні походу - але вражень і задоволення - море! А природа - ну просто неймовірна, вам варто побачити ці простори!

Частина човнів повернулась раніше в клуб, до кінцевої точки дійшли тільки два катера. Загалом була задіяна ціла флотилія: прогулянковий Sun Tracker покатав гостей на просторах Кийлів-Стайки-Трипілля і довіз їх до затопленої церкви в Гусенцях.

Далі гості пересіли на пригнані Finval 555 та два Buster XXL - і продовжили прогулянку на воді маршрутом в бік Переяслава-Хмельницького. Було ще два Прогреса господарських (намети і решта туристичного спорядження, їжа-вода, кухня, дрова, бензин тощо).

Відразу зауважу, що рухались ми по судовому ходу, як і дозволено у цей час, рибу ловили тільки з берега, на дозволені снасті без перевищень вилову. Закон ми поважаємо, тому все було цивільно і легально!

Обідали ми десь в районі Балико-Щучинки - уху варили прямо на березі. Завдяки господарській водній техніці мали можливість взяти з собою і мангал, і казанків декілька, тому готувати було комфортно. Ну і, звісно, все було дуже смачно!

А перший табір для ночівлі ми розбили вже в районі Переяслава Хмельницького. Відразу скажу, що по рибалці там майже нічого не вдалось. Зранку в комишах та на міляці терлись карасі півкілограмові, але не ловились на гачок! Кілька штук вимутили, але така кількість навіть частину команди не давала шансів прокормити, тому відпустили їх, - і харчувались своїми припасами. Вечеря була шикарна - смажене на грилю м’ясо, риба і неймовірно смачний плов! Табір справді розставили зручно, вистачало місця усім і для усього. Виспались добре!

А вранці зробили сніданок, частину команди (жіночо-дитячу) відправили машинами назад (до місця стоянки був зручний під’їзд). Далі були збори табору і підготовка спорядження для подальшої мандрівки вже двома Buster XXL - які цього ж дня мали пройти шлюзування на Канівській ГЕС і знайти місце для подальших стоянок вже в Черкаській області. Решту човнів та катерів ми відправили на Кийлів, самі вийшли в бік шлюзу.

Шлюзування - то окрема історія, особливо коли ти це робиш вперше :).

Загалом ніби нічого складного, та все ж... Треба попередньо оплатити прохід - 302 грн на спеціальний рахунок, і мати з собою квитанцію. Бігати по банкам в лісі чи на річці не виходить, тому все вирішувалось за допомогою мобільного телефону, імейлу та інтернет банкінгу.

Врешті ми отримали підтвердження від оператора шлюзу про те, що квитанція про сплату їм на пошту прийшла і нам дозволили шлюзуватись. Трохи зачекали перед шлюзом поки наповнилась водою камера, зайшли в середину.

По телефону нам передали номери плавучих римів до яких нам треба було швартуватись під час шлюзування. Підійшли до риму - і ледь прикріпились швартовими, не вистачало трохи довжини. Тому трохи понервували, але все вирішилось. Потім багато часу зайняла перевірка документів, заповнення анкет, які довелось переписати без помилок, злив води і спуск в камері до нижнього рівня...

Загалом все було добре, але часу зайняло багато! Коли зверху пече сонце за +30,- то не дуже комфортно на хвилі хилитатись... А в камері не сильно нас штормило, дуже спокійно вниз опустились.

Однак ворота відкриті, зелене світло - і ми на новому водосховищі!

Далі пішли шукати місце для наступної стоянки, однак зробити це було непросто. Хто всі ці люди, які зайняли береги ледь не кожних 50-100 метрів? Людно, як на Хрещатику у вихідний день... До речі, пройшли ми і село Хрещатик там :)

Проблема в тому, що як і знайдеться кусок берегу гарного для табору - то або підійти мілко і незручно для швартовки, або захаращений топляком, або для рибалки з берегу безперспективний. Або просто зайнятий якоюсь компанією...

Врешті ми так і дійшли до кінцевої точки маршруту, де в районі села Сокирне розбили табір - де знайшли все, що нам треба! Там і переночували, протягом двох днів рибалили, відпочивали, купались, готували їсти...

Там я і свого поки що найбільшого ляща приблизно 3 кг впіймав - на Дніпрі поблизу с. Сокирне Черкаської області. Ледь не вкрав фідер, зараза, таких я ще не ловив!

Після фотосесії пішов у рідну стихію... До того часу ми мілкої риби наловили і на юшку, і на зажарку. Ще й залишалась, тому цей лящ не став кулінарним шедевром, хоча дехто з команди споглядав на нього саме з цієї точки зору!

А далі був шлях додому. Одного катера потягнули на лафеті в клуб (останню ніч ми переночували в готелі Перлина, звідти його і забрали).

А я з напарником, своїм старшим гідом, піднявся вдвох уверх до Кийлова по воді.

Дорогою назад помилувались орнітологічним заказником біля Канева, Тарасовою горою та іншою красою!

Цього разу на диво швидко шлюз здолали, а вся дорога разом зі шлюзуванням зайняла біля 4 годин. І це зважаючи що ми не дуже газували, бо на Канівському було вітряно і висока хвиля.

Що я можу сказати резюмуючи цей блог.

Друзі, подорожуйте більше, відкривайте для себе нові місця, здобувайте новий досвід! Радійте тому, яка у нас гарна природа, шукайте з нею гармонії, беріть з собою дітей – і їх навчайте берегти природу-матінку!

Гарний такий "василь"!
Моі вітання!
Сплав, это всегда круто! Поздравляю с незабываемыми впечатлениями!5+
+100500! Отличный отдых! Я все собираюсь пройти подобным маршрутом. Пока только до Трахтемирова ходил, в этом году, думаю дойти до Канева, а уже в следующем выйти дальше, за родное Каневское ВДХР.
я тоже вначале думал, что это очень сложно. на самом деле, если хорошо подготовиться, - это отличный отдых!
обожаю сплавы. от меня 5!
а по звездам видно, что "доброжелатели" уже постарались...
да, есть и завистники всегда. что поделать - такова жизнь. но я на это внимания обращать не хочу, зачем тратить время на негатив - это непродуктивно!